Zgarniacz denny radialny (odśrodkowy) na osadniki wstępne konwencjonalne o przepływie poziomym strug ścieków rozchodzących się promieniście od środka osadnika ku jego ścianom bocznym charakteryzuje się  segmentowym układem listew zgarniających.

Czytaj dalej

Zgarniacz wstępny

Parametry techniczne:

tabela

1.      Pomost z barierką:

Standardowo pomost wraz z barierką wytwarzany jest ze stali nierdzewnej lub stopów aluminium charakteryzujących  się doskonałą odpornością antykorozyjną jak również bardzo dobrymi właściwościami wytrzymałościowymi. Na życzenie klienta barierki mogą także zostać wykonane ze stali stopowych. Konstrukcja wykonana ze stopów aluminium jest znacznie lżejsza od pomostów wykonanych ze stali nierdzewnej lub stali „czarnej”, pozwala to istotnie wpłynąć na polepszenie warunków eksploatacji elementów typu: łożysko, koło jezdne. Do pomostu może zostać przymocowany jeden z systemów zgarniania części pływających lub flotatu taki jak:

· system listwowy

· system śrubowo-pompowy

· system pompowy

2.      Łożysko centralne

Elementem centralnym umieszczonym na kolumnie betonowej jest łożysko, które zapewnia trwałość modułu oraz stabilizuje pomost. Pomost jest połączony przegubowo u z łożyskiem  co w znacznej mierze kompensuje nierówność wykonania korony zbiornika.

3.      Wózek jezdny

Wózek jest elementem na którym osadzony jest zgarniacz . Wózek jednocześnie spełnia rolę jego napędu. Standardowym rozwiązaniem  jest  wózek jeżdżący po koronie zbiornika ze stycznie ustawionymi  kołami do toru jazdy dzięki czemu w razie konieczności ich wymiany nie zachodzi potrzeba by ponownie je regulować. Innym ciekawym rozwiązaniem jest napęd boczny zgarniacza. Napęd ten można zamontować od strony zewnętrznej jak i wewnętrznej zbiornika. Pomost w takim przypadku umieszczony jest na wózku lub kółkach biernych poruszających się po koronie zbiornika

4.      Zgarnianie osadu

Zespół zgarniania osadu składa się z z listwy zgarniającej osad ukształtowanej w krzywą logarytmiczną. Listwa jest najczęściej wykonana z stali nierdzewnej  wyposażona na krawędzi w odpowiednią w zależności od medium listwę gumową . Zespół zgarniania osadu może być dodatkowo doposażony w zgrzebło wspomagające wykonane z tych samych materiałów co zgrzebło zasadnicze. Zgarniacz denne ( zespół zgarniania osadu) jest podwieszony na cięgnach do pomostu.

5.      Szafka sterownicza

Szafka sterownicza  jako element AKPiA  odpowiada głównie  za zasilanie i sterowanie zgarniaczem. Dodatkowo wyposażona może być  w elementy umożliwiające  ręczne, lub zdalne uruchamiania i zatrzymywania zgarniacza (zdalny START-STOP) i sygnałów o pracy/awarii. Dodatkowo steruje oświetleniem zgarniacza  a także możliwe jest zamówienie dodatkowych pierścieni (opcja) dla potrzeb wizualizacji pracy lub zdalnego sterowania.

6.      Usuwanie części pływających z lejem zrzutowym

Usuwanie części pływających odbywa się za pomocą listwy przesuwającej części pływające do zewnętrznej krawędzi osadnika aby znalazły się w obszarze ich usunięcia (leju zrzutowym). Flotat usuwany jest okresowo przez lej otwierany za pomocą płozy zamocowanej do pomostu. W okresie otwarcia następuje szybkie odprowadzenie ciał pływających. W momencie opuszczenia przez zgrzebło zgarniające flotat sekcji odbioru ciał pływających następuje automatyczne zamknięcie leja.

Zwiń

DOKUMENTY DO POBRANIA:

Karta techniczna – zgarniacz radialny wstępny